dimecres, de novembre 21

Bé, que t'haig d'explicar...Tu ja saps com funciona això

Bé, que t’haig d’explicar... Tu ja saps com funciona això...

Aquesta frase l’he escoltat un munt de vegades al llarg de la meva vida professional.

Generalment te la diuen quan t’han fet un nyap en alguna feina o bé quan t’acomiaden d’alguna col·laboració.

És un trampa per estalviar-se explicacions que no sabrien com donar. Així doncs, amb el “que t’haig d’explicar” volen que et sentis important, volen que pensis que pertanys a un reduït grup de professionals que coneixen tots els entrellats de l’ofici i als qui no fa falta donar explicacions.

Tu lliures una feina que t’ha costat un colló de fer i al cap d’un temps quan veus els resultats i t’adones del bunyol que t’han fet, truques al responsable:

- Hola, sóc L’Avi...

- Hola, que tal... què et sembla com a quedat?

- Cagada. La il·lustració ha quedat cagada. El vestit de la noia jo el vaig pintar de vermell. Em podries dir, per quins sets ous, ha sortit reproduït color albergínia?

- Home, color albergínia, color albergínia, no. És un vermell una mica pujat

- Ni vermell pujat, ni pebrots...

- D’acord tens raó, però que vols que hi fem, ara?, ha sigut culpa dels d’escaner, bé, que t’haig d’explicar... tu ja saps com funciona això.

El resultat és que per aquests móns va circulant una feina firmada per un, que no té res a veure amb l’original.

L’altra cas, és quan et foten al carrer. Tot comença amb una trucada d’un director adjunt o similar, que coneixes, però que fa temps que no hi parles:

- Hola, Avi, sóc Fulano

- Coi, Fulano, quan de temps (aquí ja penses: marrameu, que aquest et truqui, mal rotllo)

- Sí, és que vaig molt atrafegat. Què, com estàs?

(Des de fa un temps quan em pregunten això sempre dic el mateix):

- Mira, anar tirant, com els leprosos

(Sí, sí, ja sé que queda lleig, però al menys em serveix per trencar el gel)

- Je, je, je... no l’havia escoltat aquesta...

- Bé, i ara que ja em fet la conya, passa alguna cosa fotuda, no?

(És que els caps, mai truquen per dir-te que ho fas bé i que volen augmentar-te el sou)

- Sí, és que t’haig de donar una mala notícia. A “dalt” (aquest “dalt” no saps ben bé mai qui és. Sembla una figura abstracte que viu al costat de Déu) han estat fent reestructuració i han retallat unes quantes col·laboracions, entre elles la teva.

- Collons!!

- Sí, noi, em sap greu, però no he pogut fer res. Es veu que les vendes no van com haurien d’anar i... bé, que t’haig d’explicar, tu ja saps com funciona això.

En poc temps m’han dit aquesta punyetera frase dos cops, i la última vegada no em vaig poder estar i vaig contestar:

- Sí, ja sé com funciona això, de puta merda!

31 comentaris:

Flanagan ha dit...

Veus com si que ho saps ;) Anims!

Sergi ha dit...

Sap greu saber que aquesta frase t'ha comportat un parell de decepcions com aquestes, però si m'ho permets, et diré que el post és per trencar-se de riure, tot un monòleg! Bé, espero que no sigui res, i que es solucioni la situació. Ànims.

Alepsi ha dit...

Buah papa, els que no saben com funciona són ells!!! En el fons t'estan fent una pregunta retòrica, estan buscant a algú que els hi digui realment "com va la cosa". Així que si ja la última vegada els vas contestar... no t'extranyi que t'apugin el sou o que t'ofereixin dibuixar... què sé jo... a la Elena i el Marichalar al llit... ui, no, quin perill, que després hauríem de fer col·lecta blocaire per ajudar-te a pagar la multa.....

Sí, tens raó, de puta pena, va això....

Anònim ha dit...

El món està ple de barrufets cobards que amb aquesta frase volen tallar la conversa i no anar més enllà. Tu ho has dit, de Puta Pena!

Carme Rosanas ha dit...

Que tinguis sort. Però el Flanagan té raó: has encertat, la majoria de les coses funcionen d'aquesta manera.

ddriver ha dit...

COLLONS 2 COPS!!!!!!Doncs si no sabies com funciona aixo ara ja saps com funciona aixo,be que t haig d explicar no?Res home,ells s ho perden ,segur que s estiraran dels cabells ben aviat.Sort!!!!

Somiatrufes ha dit...

Encara és pitjor quan ni es dignen a fer servir aquesta expressió comodí... Però vaja, la putada és la mateixa. I... bé, ara què hi penso, potser val més que t'ho diguin secament que no que el missatger lubriqui la "bonanova" a còpia de frases fetes i aquell posat de "qui dia passa any empeny". No sé... Cony, m'acabo de crear un debat personal tot solet; ho hauré de consultar amb el coixí. En qualsevol cas, endavant les atxes.

Jordi Casanovas ha dit...

Com diu aquell "que cabroooons!", però no t'hi amoïnis que no serà res, i sinó aprofites la frase com a títol del proper llibre de ninots.

adrià ha dit...

Hi ha frases que només sentir-les ja t'agafen cagarrines, una d'elles és la que tu dius, però si, a sobre, quan arribes a casa, la parella et diu: em de parlar, ja pots dir, sense por a equivocar-te que, possiblement, és un dels pitjors dies de la teva vida... o dels millors, que mai se sap.

Jo Mateixa ha dit...

Collons Avi, quina gran merda de frase i quina gran merda que l'hi hagin dit, no??

Ànims eh, que no defallesqui res de res i com diria un que jo se ENDAVANT LES ATXES!!!!! :-)

Petons i bon cap de setmana!!!!!

Anònim ha dit...

Ai, benvolgut Flanagan, per desgràcia fa massa temps que sé com funciona això...

Anònim ha dit...

Benvolgut Xexu celebro que l'hagi fet riure, des de sempre he procurat prendre'm les degràcies i els mals rotllos amb humor. Gràcies per els ànims

Anònim ha dit...

Nena, nena, nena, si cal fotre canya al Marichalar o a qui sigui, se li fot. Sé que si em fotessin una clatellada els blocaires farieu una col·lecta per pagar la multa...

Anònim ha dit...

Benvolgut Granbarrufet, amb la frase de: puta pena, queda tot dit.

Anònim ha dit...

Ai, benvolguda Carme, com li he dit en el Flanagan, porto masses anys d'ofici i per desgràcia la frase li he escoltat tantes i tantes vegades...

Anònim ha dit...

Benvolgut Ddriver, en qüestió d'un mes dues vegades m'han dit la maleida frase. En fi, són les grandesses i misèries d'aquesta professió...

Anònim ha dit...

Benvolgut Somiatrufes, a vegades ni tant sols et diuen la frase maleida, tant sols et truquen i et diuen: "Ei, sóc jo, d'això, que demà no fa falta que entreguis"...

Anònim ha dit...

Benvolgut Jordi, m'heu donat una bona idea, la frase és un bon títol per un llibre...

Anònim ha dit...

Benvolgut Adrià, si arribes a casa i la parella et diu: Hem de parlar, és fotut, però encara és més fotut que a més de dir-te això estigui asseguda al sofà amb l'abric posat i les maletes al costat.

Anònim ha dit...

Benvolguda Jo Mateixa, jo no faig figa, i com diu vostè Endavant les atxes!

Anònim ha dit...

Lamento que li diguessin això malintencionadament però a mi m'ha fet riure XDDDD

En fi, espero que trobi una altra feina millor :S

Adéu!

JRoca_Font ha dit...

Ànims avi,
una abraçada.
Som molts els que gaudim molt amb el que escrius i com ho fas.
Salut

Anònim ha dit...

Ostia puta!!!!
que cabrons!!!!!!!!!!!
gggrrrrrrrrrr

Anònim ha dit...

Ai, benvolgut Hermi, jo celebro que li hagi fet riure el que escrit.Com diuen per Castella, "A las penas puñaladas"

Anònim ha dit...

Benvolgut JRoca, gràcies per gaudir del que escric, sense vosaltres aquest bloc no tindria sentit.

Anònim ha dit...

Benvolguda Cafeambllet, ja ho diu en Queco Novell quan fa de Maragall: "Que cabrons"

Anònim ha dit...

No puc dir res que ja no sigui dit... ara tindreu temps per fer una obra mestre del còmic!

Sergi ha dit...

Saps que els hi passa a aquests pasarells,estimat Avi? donç que no saben apreciar la teva feina,bé que t'haig d'explicar...cony,he caigut en el parany.
Com deia el mestre Perich..." Que les bombe un pez espada que la tiene fria".

Déjà vie ha dit...

i ben dir, si snyor! com a minim et vas desfogar a gust!

Anònim ha dit...

Ja s'hi pot posar de peus, benvolgut Sergi.

Anònim ha dit...

I tant a gust, benvolguda Deja Vie, i tant a gust